martes, 15 de enero de 2013

Taller de Cançoniues

A mi em feia molta il·lusió compartir els meus "senzills i bàsics" coneixements sobre les cançonetes per treballar a la Primer Etapa d'infantil, perquè és l'etapa que més m'agrada i és a l'única en la que tinc pràctiques laborals.

Els objectius que ens vàrem marcar varen ser:

- Exposar a les companyes les diferents tipologies de caçons segons: el moment del dia, l'edat a la que va adreçada, l'activitat a introduir, etc.
- Passar una bona estona de joc interactiu amb elles.
- Intercanviar opinions i reflexionar sobre les qualitats de les cançons i les melodies.
- Conèixer una mica més a fons algunes cançons que es solen cantar a les escoletes.

Ens vàrem dividir la sessió en vàries parts que es caracteritzen per les edats a les que van dirigides i pel moment del dia o rutina que es pretenia introduir amb ella. N'Ana té més coneixement de cançons en castellà i jo en català.., així una miqueta de cada una, vàrem tenir un bon grapat!

L'índex és el següent:

  1.  Cançons de Bressol i Jocs de Falda  
  2. Els jocs de falda, acompanyats de cantarelles, són els primers contes que han d'escoltar els infants. La tradició dels jocs de falda està en tots els temps i cultures i són una eina privilegiada per fomentar la interacció i la comunicació amb els infants. 
    Amb els jocs de falda es treballa el tacte, la mirada, el moviment, la veu, i perquè no, també l'afecte. 
    Serveixen per aprendre, per conèixer l'entorn i també per enfortir vincles emocionals i afectius.
    A continuació vos deixaré un link que pertany a les escoletes bressol de Menorca, on hi ha un bon grapat d'exemples:


  3. Cançons per Rutines:
  • Cançons per Saludar; Assemblea i passar llista.
  • Cançons per a Esmorzar- Dinar:
  • Cançons per desplaçar-se
  • Cançons per anar a dormir
  • Cançons per Recollir

A aquesta web podreu trobar molts exemples d'aquests tipus de cançons:

http://blocs.xtec.cat/pdillibertat/category/1-educacio-infantil/habits-i-rutines/

 3. Cançons per Aprendre continguts:



La veritat que com a conclusió del meu Taller he de dir que m'he sentit molt agust i no m'he posat gaire nirviosa ni tensa quan pensava i una mica, sentia, que anava a ser jo la que faria de professora aquella tarda.

No hay comentarios:

Publicar un comentario