viernes, 25 de enero de 2013

Taller de Dinàmiques de Grup

El Taller de Dinàmiques de Grup va ser impartit per na Cira i n'Anna Arabí i va consistir en la presentació de diverses activitats o jocs per treballar amb adults amb els possibles següents objectius, tots ells tractats a nivell grupal:

  • Desinhibició davant del grup.
  • Presentació dels components.
  • Major Coneixement  i aproximació dels components del grup
  • Treballar l'autoestima

El primer joc o dinàmiques que ens varen presentar va ser : " La vida en un Globus"


Aquest joc és una tècnica de coneixement de grup i serveix per expressar emocions i fomentar la confiança i vincle entre companys. La dinàmica consisteix en escriure a un paper dos qualitats personals d'un mateix, dos defectes i dos desitjos, desprès es fica dintre un globus inflat i amb els ulls tapats es llança el globus enmig del cercle on estem tots situats. Els globus han de ser tots del mateix color per a que ningú sàpiga a qui pertany el globus, ja que la finalitat del joc és que cada un agafa un globus i llegeix en veu alta el paper i, entre tots han d'endevinar de quin company es tracta. Això dona oportunitat de conèixer més a fons als companys a través de jocs animats i divertits. La veritat que et sorprens, ja que de vegades penses unes coses d'alguna persona que desprès resulten ser que són les contraries del que és en veritat. 


El segon joc o dinàmiques que va donar temps a fer va ser: "El nostre propi mirall"

Aquesta segona activitat consta de escriure també a un paper una qualitat de cada component del grup-classe. Una vegada l'hem fet, passem un per un al mig del cercle i tots els companys ens diuen la qualitat que han pensat que ens caracteritza. Això fa pujar moltíssim l'autoestima perquè només sents coses bones teves. 

L’única qüestió "desfavorable" que jo veig a les dinàmiques és que potser la gent no posa massa interès a l'hora d'escriure les qualitats dels companys i es basen en posar lo primer que els hi ve al cap, i un altre és que, en la primera activitat la gent no digui totalment la veritat, cosa que no trobo del tot important, perquè és normal que no tothom vulgui comunicar als companys (que no tots són amics) les seves inquietuds i desitjos. 

En conclusió crec que les dinàmiques de grup són molt afavoridores tant per nens com per adults, però per grups poc cohesionats i amb falta de confiança estarien molt adequades. Cada mestre ha de conèixer i observar el grup que té per poder triar la metodologia i dinàmica que més els hi convingui als seus alumnes. 




No hay comentarios:

Publicar un comentario